söndag 23 december 2012

God jul

Alla som känner mig och har närvarat på någon av våra högtider på senare år har säkert smakat min chili/lime sill. Jag tänker inte dela med mig av receptet men jag tror ni hajar idén och med det vill jag uppmuntra alla att lägga in och göra egna sill sorter till julbordet! Det är bara att prova sig fram. Är man orolig för själva inläggningen så finns det bra 5- minuters sill som bara behöver smaksättas och stå några dagar. Den sillen som heter inläggningssill och finns färdig måste vattnas ur ordentligt och även då blir den alldeles för salt! Så ut och köp 5-minuters sill och krydda med era favoriter kryddor. Kanske anis? Eller varför inte ingefära?

God jul!




1 kommentar:

  1. TACK för burken i kylen :-) kommer bli smaskens imorron på julbordet

    SvaraRadera